Tuesday, April 8, 2008

Kempen Membersihkan kelas

Cuaca pada hari itu kelihatan gelap.Fiq dan Khai tidak sabar untuk pergi ke sekolah.Mereka tidak sabar ke sekolah kerana guru mereka telah mengatakan bahawa semua murid dalam kelasnya itu harus membersihkan kelas mereka. Guru menyuruh mereka membaldi baldi kecil, kain buruk dan penyapu. Guru mereka menyuruh Fiq dan Khai membawa baldi sahaja.
Semasa mereka tiba di sana, mereka menyiapkan barang-barang yang diperlukan. Beberapa minit lagi mereka sudah pun menyiapkan babarang-barang. Guru mereka memberi arahan kepada murid-murid unyuk memulakan tugas mereka.
Guru menyuruh Fiq dan Khai untuk mengisikan air ke dalam baldi itu Guru berpesan agar janagn bermain air. Mereka berdua dengan cepat pergi ke tandas di sekolah mereka untuk mengisikan air dalam baldi. Setelah mereka masuk ke tandas itu, mereka mengisi air. Baldi Fiq terjatuh dan baju mereka basah. Khai mengirus air ke Fiq dan mereka mula bermain dengan air.Semasa mereka sedang bermain dengan air itu , Hadi ternampak perbuatan mereka dan memberi tahu guru.
Guuru dengan cepat pergi ke tandas. Dia ternampak Fiq dan Khai sedang bermain di dalam tandas. Baju mereka basah. Fiq dan Khai dimarahi oleh gurunya. Guru mereka tidak izinkan mereka untuk mengemas kelas.Guru mereka memberitahu ibu bapa Fiq dan Khai. Khai sungguh marah dengan Hadi kerana memberitahu guru dan dia tidak boleh mengemas kelas. Mereka berdua bergaduh. Guru ternampak mereka bergaduh. Guru memarahi mereka. Khai meminta maaaf daripada Hadi dan Khai mengatakan bahawa dia tidak akan membuat perkara ini lagi.

No comments: